
Hogyan észleljük, ha nem megfelelő a cégünk működése?
Blog|2023. július 13.|Bende KárolyAz alábbi négy jel segíthet eldönteni, hogy érdemes-e megkongatni a vészharangot. Ha így lenne, akkor sem kell kétségbeesni, mert van megoldás arra is, hogy egy nem megfelelően működő céget visszatereljünk a helyes útra.
Egy cég, legyen szó kisebb vagy nagyobb vállalatról, mindig komplex dolog, a működése pedig több tényezőtől függ. Ha valami elromlik, vagy csak kibillen az egyensúlyából, az azt eredményezheti, hogy a cég nem működhet megfelelően – erre utalhatnak az alábbi jelek is.
4 jel, hogy a cégünk nem működik megfelelően
- Nem stimmelnek a számok. Nézzük meg a könyvelést. Üljünk le a könyvelővel, nézzünk át mindent, tegyük fel a kérdéseinket és beszéljük át a problémásnak érzett területeket. Tegyünk meg mindent a jó kommunikációért, de ha úgy érezzük, ennél nagyobb a baj, keressünk másik könyvelőt. Ne feledjük, a számok nem hazudnak!
- Visszatérő zavarokat észlelünk, aminek nem értjük az okát. Bontsuk le részlegekre a vállalkozást, és nézzük meg tüzetesen, hol hogyan működnek a dolgok. Hol vannak elakadások, problémák? Ha ezekre rábukkantunk, az is meglesz, mit lehet tenni a megoldásukért.
- Elégedetlenségünk nem múlik. Vezetőként reális célokat, arányos vállalásokat tűzünk ki? Kezdő vállalkozóként például nem szabad már az első hónapban tucatnyi ügyfelet és milliós bevételt elvárni. Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy mind a szolgáltatásunkkal, mind az árazással a piaci viszonyokat kövessük. Ha ez elmarad, a cég nem indul el a fejlődés útján, nem éri el a reális célokat üzletileg, sem pénzügyileg.
- Elsőként érkezünk, utolsóként megyünk haza. A munkatársakra érdemes kiemelt figyelmet fordítani, hiszen ők a cég hajtóerői. Ha ők nem motiváltak, nem látják a vállalati és egyéni céljaikat, és nem elkötelezettek, vagy épp nem a megfelelő emberek ülnek a kulcspozíciókban, akkor a fejlődést is hiába várjuk.
Mit tehetünk, ha a cég nem működik megfelelően?
A legfontosabb, hogy ilyen helyzetben nem pánikolni, hanem cselekedni kell. Megoldást jelenthetnek a személycserék, egy komolyabb szervezeti átalakítás, de előfordulhat, hogy változás- vagy válságkezelésre lesz szükség. Érdemes szakértőt is bevonni – olyan segítséget, akinek jól bevált, személyre szabható, hatékony megoldása, szolgáltatáscsomagja áll rendelkezésre ilyen helyzetekre.
Cégünknél a 30 éves szakmai tapasztalatunk alapján kifejlesztett RENDszer szervezetfejlesztési program kínál megoldást a 70-250 fős vállalkozások tulajdonosai, vezetői, kulcsemberei számára. Programunk segíthet átláthatóbbá tenni folyamatokat, elakadásokat, opciókat és lehetséges lépéseket. A változás pedig 2 hónapon belül érezhető lehet, mind az elkötelezettség, mind az együttműködés terén.
Szeretné jobban átlátni cége működését, és végleg leszámolna azokkal a kisebb-nagyobb akadályokkal, amik miatt a vállalkozása nem működik megfelelően? Kérjen visszahívást, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot!